'Mak, apsal muka kita semua macam Lego?' - Netizen tergelak tengok gambar yang diedit jurugambar yang mendakwa dirinya profesional

loading...

Viral di media sosial gambar keluarga Pam Dave Zaring benar-benar membuatkan netizen tergelak habis! Mana tidaknya, jurugambar yang diupah mereka melakukan perkara yang tidak dijangkakan. Malah memberikan alasan yang tidak masuk akal. 

Pam memilih menggunakan khidmat seorang jurugambar wanita usia pertengahan tahun untuk merakam gambar keluarganya yang terdiri dari dirinya, suami, dua orang anak lelakinya serta ibu mertuanya dengan bayaran US$250 (RM988.75) pada Mei 2017.

"Okey, ini bukan gurauan. Kami membayar seorang jurugambar (wanita) yang mendakwa dirinya profesional, $250 untuk merakam gambar keluarga," tulisnya.

Khamis lalu, Pam telah menerima bungkusan yang dihantar oleh jurugambar berkenaan hasil-hasil gambar yang dirakam berserta dengan sekeping cakera padat. 

"Lihatlah hasil gambar-gambar yang dia hantarkan kepada kami. Dia kata, bayang-bayang di wajah kami agak teruk pada hari yang indah dan cerah itu, malah dia kata profesornya tidak pernah mengajar dia untuk menyunting gambar. 


"Jangan ragu-ragu kongsi gambar-gambar ini. Saya dah lama, bertahun-tahun tak pernah ketawa teruk sebegini. Sekali lagi, ini bukan gurauan," tulisnya di Facebook yang kini telah dikongsi lebih dari 391,311 pengguna Facebook. 







"Saya tak pernah ketawa teruk begini sepanjang hidup saya. Anak-anak saya menjadi keliru. Mereka ingat kami bergurau dengan mereka. Mereka berulang kali mengatakan wajah kami semua di dalam gambar kelihatan seperti manusia Lego," katanya.

Walau bagaimanapun, Pam meminta jurugambar itu memberikan gambar-gambar yang belum disunting dan tidak berniat mahu meminta wangnya dikembalikan. 

Lagi Yang Viral

Powered by Blogger.